EN

ОТ ГРАДА НА СИНИТЕ КАМЪНИ ДО ГРАДА НА РОЗИТЕ И ОБРАТНО – ПЪТУВАНЕ, КОЕТО ЩЕ ПОМНИМ*

Kazanlak-1
11.06.2021 / 20:07

Всичко започна сутринта на първи юни с много смях и много неизвестни на гарата, докато чакахме влака за Казанлък. Наредени пред релсите, с доста багаж и най-вече с настроение бяхме нетърпеливи да се качим във влака и да потеглим за нашето малко пътешествие. Настанихме се във вагона и незабавно започнаха сладките приказки между ученици и учители. Докато се усетим, вече бяхме на гарата в Казанлък, където ни посрещнаха едни големи усмивки. Бързо се придвижихме към Хуманитарната гимназия „Св. Св. Кирил и Методий“ Казанлък – училище с дълга история и... нови приятели. Тържествено ни приветстваха с погача и изпълнение на гайда, от което цялата сграда ехтеше, и ни обзе вълшебно чувство. Заедно с нашите нови приятели от Добрич посетихме вдъхновяващия музей на Чудомир и по-късно се настанихме в така чакания хотел.

На следващата сутрин станахме рано и с любопитство влязохме пак в гимназията, за да посетим планираните предварително учебни часове. На обяд почетохме паметта на Ботев и с голямо вълнение поднесохме цветя пред паметника на поета. Прибрахме се за заслужена почивка и в слънчевия следобед с компанията от Добрич бяхме при величествения храм-паметник в град Шипка и след това на живописните брегове на язовир Копринка. Домакините ни научиха как да берем рози за ароматното розово масло. Много изморени, но и удовлетворени, се прибрахме и чакахме следващия ден.

На 3-ти юни отново бяхме гости в иновативните часове на гимназията и научихме много нови неща. Заедно посетихме и къщата музей на Дечко Узунов, и историческия музей „Искра“. Вечерта всички заедно излязохме за разходка и наблюдавахме зарята, която беше над цял Казанлък. В последния ни вече ден с много тъга в сърцата изпратихме нашите нови приятели обратно към Добрич. След това обиколихме центъра за последен път, като създадохме незабравими спомени с нашите учители в музея на розата. Сбогувахме се с града и потеглихме обратно към Сливен.

,,Истинското пътуване е не в откриването на хоризонти, а в срещата с нови хора” - Марсел Пруст.

АЛЕКСАНДРА ТЕНЕВА

ВАНЕСА ИВАНОВА

ЯНИТА ГЕОРГИЕВА

*От 1 до 4 юни група от шестима осмокласници (в т.ч. и авторките на краткия пътепис) и двама учители от ПХГ „Дамян Дамянов“ взе участие в мобилност по Националната програма „Иновации в действие“, като партньор на ПХГ „Св. Св. Кирил и Методий“ – гр. Казанлък. В съвместната работа участваха и представители на Частна профилирана гимназия „Райко Цончев“ – гр. Добрич.

Още снимки от новината

Kazanlak-15
Kazanlak-16
Kazanlak-17

Copyright © 2008-2024 ПРОФИЛИРАНА ХУМАНИТАРНА ГИМНАЗИЯ "ДАМЯН ДАМЯНОВ" - СЛИВЕН" | RSS емисия

Изграден от Sliven.NET | Дизайн от Sliven Net | Програмиране и SEO от Христо Друмев