EN

ЗАЕДНО

lager-1
14.08.2021 / 11:04

• От 3 до 8 август група ученици и учители от Профилираната хуманитарна гимназия „Дамян Дамянов“ бяха на летен лагер в град Луковит по Националната програма на МОН „Отново заедно“. Александра Тенева и Ванеса Иванова, ученички в IXа клас в гимназията, разказват за преживяванията си в следващите редове и снимки:

Приключенията ни започнаха рано на 3 август, когато започнахме нашето пътуване към Луковит с много очаквания и положителна енергия. Още преди да потеглим, се сблъскахме с малка пречка – повечето от нас бяха приготвили твърде много багаж за кратката ни почивка. Лесно се намери решение на този проблем и пътуването ни започна. Първият туристически обект, който посетихме, беше пещерата Съевата дупка, която беше изпълнена с много красоти и препятствия. На следващата ни спирка - фермата ,,Сините щрауси”, се запознахме с тези невероятни птици и техният начин на живот. Отпътувахме за град Луковит, където пристигнахме на обяд и бяхме посрещнати от дружелюбния персонал на хотел „Дипломат-плаза“. Настанихме се в стаите си и прекарахме следобеда в почивка. Завършихме деня с кратка разходка из града.

Вторият ден започна с леко притеснение и повече вълнение – разходка с лодка по река Златна Панега, в любопитната компания на патица и нейните малки. Заедно с тях наблюдавахме плаващата къщичка – една от местните туристически забележителности. Останахме изумени от красотите на това вълшебно място. Посетихме и каменните къщички на Флинтстоун и след много снимки и смях се прибрахме в хотела.

Сутринта на третия ден се запътихме към Плевен, където посетихме невероятната Панорама „Плевенска епопея“, създадена през 1977 година по повод 100-годишнината от Освобождението. Остатъкът от този ден бе посветен на свободно време и разходки в Плевен. Вечерта в хотела подготвихме изненада за нашата скъпа Поли и нейния 16-ти рожден ден.

На четвъртия ден, който беше ден за почивка, се отдадохме на спокойни и отпускащи занимания в хотела – можехме свободно да избираме и да редуваме - басейна, парната баня, сауната, фитнеса. Вечерта всички заедно гледахме филм, като дори остана време и за няколко игри.

Рано сутринта на петия ден след закуска отново се запътихме към прекрасната река Златна Панега. Този ден беше посветен на пешеходен туризъм по създадената покрай реката екопътека. Истинско приключение – заедно в шеги, смях, закачки, преодолявахме дребните трудности, които се изпречваха на пътя ни. Отново в хотела за кратка отмора след прехода и – след вечеря, специално за нас – дискотека, отново много смях, танци и емоции.

На последния - шести ден, закусихме рано, събрахме багажа, сбогувахме се с любезните ни домакини от хотела и с тъга потеглихме обратно. По пътя направихме посещение на последния туристически обект в програмата ни - една много специална пещера. Успяхме да усетим енергията на това уникално творение на природата - пещерата “Проходна”, наричана още “Божиите очи”. След разходката там, изпълнена с енергия и невероятни емоции от цялото преживяване, поехме към нашия скъп Сливен.

"Въпреки че пътуваме, за да откриваме красотата, ние трябва да я носим в себе си или никога не ще я открием.“ – Ралф Уолдо Емерсън

Александра Тенева и Ванеса Иванова, ученички от IXа клас

lager-26
lager-27
lager-29

Copyright © 2008-2024 ПРОФИЛИРАНА ХУМАНИТАРНА ГИМНАЗИЯ "ДАМЯН ДАМЯНОВ" - СЛИВЕН" | RSS емисия

Изграден от Sliven.NET | Дизайн от Sliven Net | Програмиране и SEO от Христо Друмев